صنعت پوشاک ایران چگونه رشد می‌یابد؟

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی معتقد است رقابت‌پذیری صنایع از طریق مدیریت زنجیره ارزش امکان‌پذیر است و در صنایع ساخت‌محور از جمله پوشاک زنجیره ارزش معنای متفاوتی دارد.

به گزارش صدای بورس, رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی بر هم‌راستایی رشته فعالیت‌های صنعتی با زنجیره ارزش تاکید کرد و گفت: این امر امروزه یک الزام است که باید به آن توجه جدی شود. به گزارش موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، احمد تشکینی در سمینار «شهر پوشاک، طلیعه مدل اقتصادی مدیریت زنجیره ارزش» با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته در موسسه در راستای مدیریت زنجیره ارزش افزوده از آمادگی همکاری این نهاد پژوهشی با صنایع از جمله صنایع پوشاک کشور خبر داد. وی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت رویکرد متفاوتی نسبت به مدیریت زنجیره ارزش افزوده داشته، بطوریکه برنامه‌های راهبردی در این زمینه در صنایع مختلف از جمله صنعت پوشاک تدوین و تهیه شده است.

تشکینی بر توجه به مدیریت زنجیره ارزش افزوده در صنایع تاکید کرد و گفت: کم‌توجهی به این مقوله باعث ایجاد چالش‌هایی در صنایع مختلف شده است. رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی تصریح کرد: امروزه رقابت‌پذیری صنایع از طریق مدیریت زنجیره ارزش امکان‌پذیر است و در صنایع ساخت‌محور از جمله پوشاک زنجیره ارزش معنای متفاوتی دارد. وی ادامه داد: در صنعت پوشاک و نساجی مواد اولیه مهم نیست، بلکه زنجیره پیشین و پسین در این صنعت نقش مهمی خواهد داشت؛ بطوریکه اجزای نامرئی زنجیره ارزش سهم بالایی در توسعه این صنعت دارند.

به گزارش فرارو,سمینار شهر پوشاک، طلیعه مدل اقتصادی مدیریت زنجیره ارزش صبح امروز با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی رسولیان، محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، ابوالقاسم شیرازی نماینده اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، افسانه شفیعی، دانشیار موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی برگزار شد.

کد خبر 475663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =